Tien doelen voor de Heart Based Leadership 1 Online Training
Volgens het Heart Selling-doelenmodel voldoen onderstaande doelen aan de drie criteria: iedere doelstelling begint met “Ik”, gebruikt positieve en actieve taal in de tegenwoordige tijd, en beschrijft een concreet resultaat of zichtbaar gedrag.
Communicatie & leadership tools
- Ik verdiep mijn persoonlijke communicatie door in elk gesprek deze week bewust één van de negen leadership tools in te zetten en na afloop kort te reflecteren op mijn effect
- Ik vergroot mijn zelfkennis door tijdens overleg met collega’s bij belangrijke onderwerpen te benoemen wat ik denk, voel en doe en dit te delen
Resultaatgerichte persoonlijke ontwikkeling
- Ik formuleer aan het begin van de maand één inspirerend, positief geformuleerd ontwikkeldoel en toets dit dagelijks aan mijn gedrag en concrete acties
Ontwikkelen met structuur: denken, voelen, doen
- Ik pas het DVD model toe door bij vijf cases deze week mijn gedachten, mijn gevoel en mijn gekozen gedrag te benoemen en hierop feedback te vragen van twee personen.
- Ik versterk mijn authenticiteit door twee weken lang minimaal één keer per dag een moeilijk te besluit te nemen dat zichtbaar congruent is met mijn waarden (én dat ik deel met mijn team).
Denken, denksystemen en Mental boxing
- Ik vergroot mijn bewustzijn van Denken 1 en Denken 2 door elke automatische gedachte die ik opmerk kort te noteren, te herformuleren met Mental Boxing en direct een constructieve actie te kiezen.
- Ik verklein mijn zelfbelemmeringen door in elk dagdeel ten minste één saboterende gedachte te ontmaskeren, om te zetten in een helpende overtuiging en deze hardop te oefenen met een buddy
Gevoel, EQ en empathy
- Ik verhoog mijn EQ door bij elke check in een specifiek emotiewoord uit mijn uitgebreide emotionele vocabulaire te kiezen, te koppelen aan een lichaamsgevoel en daarop een passende leiderschapsactie te nemen.
Gedrag, overtuigingskracht en energie
- Ik ontwikkel effectief heart based gedrag door dagelijks bewust één situatie te kiezen waarin ik mijn grenzen helder aangeef of juist verleg, zorg voor voldoende energie en tegelijk warm contact houd met collega’s of klanten.
- Ik vertaal mijn ontwikkeldoel in drie zichtbare micro acties per dag (bijvoorbeeld een extra check in, een eerlijk gesprek, of een empathische vraag) en registreer deze gedurende 10 dagen in mijn werkboek.
Kies een van deze doelen om verder te integreren in de Heart Based Leadership Online Training.
Deel je je eventuele vragen en ervaringen in een bericht hier?